FAQ – Często zadawane pytania i odpowiedzi
2. Jak organizowany jest wyjazd do Holandii i kto za niego płaci?
Usługa pośrednictwa pracy w Job Service jest całkowicie bezpłatna. Możesz samemu lub z naszą pomocą zorganizować przejazd z Polski do Holandii. Opłatę za przejazd należy pokryć we własnym zakresie. Po wyborze oferty pracy oraz otrzymaniu zgody na przyjazd przez pracodawcę zagranicznego, pomożemy Ci wybrać odpowiedni środek transportu.
3. Jakie formalności są wymagane przed wyjazdem do pracy?
Przed wyjazdem do pracy w Holandii musisz podpisać z nami umowę kierującą do pracy oraz musisz posiadać aktualny, nieuszkodzony dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport). Dodatkowo musisz posiadać konto bankowe w walucie euro. Jeżeli pracowałaś/łeś wcześniej w Holandii to udostępnij nam również swój nr SOFI/BSN. Przed wyjazdem pracodawca zagraniczny udostępni Ci na portalu pracowniczym umowę o pracę do zatwierdzenia.
4. Czy mogę podpisać umowę przez Internet lub drogą mailową?
Tak, istnieje możliwość zawarcia umowy w wersji elektronicznej. Dokument ten możesz otrzymać na swój adres e-mail.
5. Kto będzie moim pracodawcą?
Twoim przyszłym pracodawcą będzie holenderska agencją pośrednictwa pracy. Obie strony umowy muszą przestrzegać warunków w niej określonych, a zapisy w niej wymagane są ściśle regulowane przez stowarzyszenie agencji pośrednictwa pracy. Rodzaj umowy o pracę zależy od agencji z którą zostanie zawarta.
6. Czy język angielski jest niezbędny do podjęcia pracy?
Znajomość języka angielskiego nie jest wymagana do podjęcia pracy, jednak niektóre oferty pracy ze względu na swoją specyfikę mogą wymagać jego znajomości.
7. Czy zapewniacie transport do i z zakładu pracy?
Transport do i z pracy jest zapewniony przez pracodawcę/agencję niderlandzką. Koszt transportu jest uwzględniony w kosztach zakwaterowania.
8. Co jeśli wyjadę i się nie sprawdzę w pracy?
Jeśli tylko będzie taka możliwość to zostaniesz przeniesiony na inny projekt pracy. Jeśli nie wyrazisz zgody na zmianę pracy to musisz liczyć się z powrotem do Polski.
9. Jak jest wyposażone zakwaterowanie i czy na zakwaterowaniu będę mieć dostęp do Internetu?
Na oferowanych zakwaterowaniach są części wspólne, takie jak salon lub jadalnia. W każdym zakwaterowaniu znajduje się kuchnia i łazienka, które są w pełni wyposażone we wszystkie niezbędne sprzęty i akcesoria. Na każdym z zakwaterowań jest udostępniony Internet. Wszystkie oferowane zakwaterowania spełniają standardy urzędów certyfikujących.
10. Ilu osobowe są pokoje i czy mogę mieszkać w pokoju jednoosobowym?
Kandydaci zazwyczaj zakwaterowani są w pokojach dwuosobowych. Czasami zdarzają się jednak lokalizacje, w których dostępne są pokoje jednoosobowe. Wyjeżdżając w parze z drugą osobą zawsze staramy się zorganizować wspólny pokój.
11. Co zabrać na zakwaterowanie?
Nasze zakwaterowania są w pełni wyposażone, ale należy ze sobą śpiwór, poduszkę, pościel, 2 prześcieradła
12. Czy wyżywienie jest opłacane przez agencję?
Wyżywienie każdy pracownik powinien zorganizować we własnym zakresie. Każde zakwaterowanie zapewnia dostęp do wyposażonej kuchni, gdzie można przygotować posiłki.
13. Czy mogę wyjechać w grupie / parze i czy będziemy mieszkać i pracować razem?
Oczywiście! Decydując się na wyjazd w grupie/parze możesz być pewny, że przygotujemy wspólne zakwaterowanie oraz pracę.
14. W jaki sposób wypłacane jest wynagrodzenie?
Wynagrodzenie jest wypłacane cotygodniowo na konto kandydata, którego jest właścicielem lub współwłaścicielem.
15. Ile mogę zarobić netto „na rękę” po odliczeniu kosztów zakwaterowania i ubezpieczenia?
Na twoje wynagrodzenie netto ma wpływ wiele czynników tj. nadgodziny, praca w weekendy lub święta oraz ilość faktycznie już przepracowanych dni na danym projekcie pracy. Dodatkowo do wynagrodzenia uwzględniane są różne dodatki np. za pracę zmianową, tzw. Dodatek wakacyjny/urlopowy.
16. Czy muszę posiadać własne ubrania robocze?
Tak, natomiast jeżeli w zakładzie jest wymagana specjalistyczna odzież ochronna to zostanie ona zapewniona na miejscu i jest uzależniona od wykonywanej pracy.
17. Czy w Holandii mogę liczyć na pomoc i opiekę koordynatorów?
Tak. Podczas pracy za granicą możesz korzystać z pomocy opiekuna oferty/koordynatora. Przed rozpoczęciem pracy otrzymasz wszystkie niezbędne informacje/dane kontaktowe do koordynatora.
18. Jakie dodatki doliczane są do mojego wynagrodzenia?
Pracując w Holandii do wynagrodzenia zasadniczego doliczany jest tzw. Dodatek urlopowy/wakacyjny (vakatiengeld), wynoszący 8% twojego wynagrodzenia brutto. Wypłacany jest jako dodatek do pensji w kilku częściach lub raz do roku. Ewentualne nadgodziny premiowane są dodatkowo np. 150% stawki godzinowej lub możliwość skorzystania z dodatkowego urlopu za pracę w godzinach nadliczbowych.
19. Co to jest numer SOFI / BSN i jak mogę go wyrobić?
Numer SOFI/BSN jest do niderlandzki numer podatkowy, który jest poświadczeniem legalnego zatrudnienia na terenie Holandii. BSN jest nadawany jednorazowo i bezpłatnie. Aby otrzymać BSN musisz posiadać ważny i nieuszkodzony dokument tożsamości (dowód osobisty/paszport). W przypadku zagubienia tego dokumentu istnieje możliwość wyrobienia jego duplikatu (odpłatnie).
20. Co to jest jarograf?
Jest to dokument podatkowy, wystawiany przez pracodawcę niderlandzkiego po zakończeniu roku podatkowego, na podstawie którego możesz rozliczyć się zarówno z Polskim jak i Holenderskim urzędem skarbowym.
21. Czy zajmujecie się rozliczaniem holenderskiego podatku?
Tak, zajmujemy się rozliczeniem podatku zarówno z Holandii jak i z innych krajów UE i nie tylko tj. Niemcy, Belgia, Austria, Norwegia, Wielka Brytania i Polska.
22. Czy w umowie są kary finansowe?
W naszej umowie nie stosujemy kar finansowych.
23. Czy mogę zabrać ze sobą zwierzaka?
Niestety nie. Nasze zakwaterowania są przeznaczone tylko
i wyłącznie dla pracowników i nie są przystosowane dla zwierząt.